Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Kaksi viidestä suomalaisesta pitää internetiä hyvänä vaikutus- ja palautteenantokanavana. 18-34-vuotiaista yli puolet kokee verkon hyväksi vaikutuskanavaksi. Aktiivisimpia ovat 18-24-vuotiaat  miehet, joista 71 prosenttia uskoo virtuaalivaikuttamiseen. Usko verkkovaikuttamiseen hiipuu vanhempiin ikäryhmiin siirtyessä – opiskelijoista kaksi kolmesta uskoo saavansa aikaan muutosta toimimalla internetissä, mutta eläkeläisistäkin joka neljäs uskoo verkon voimaan.

Kun kyse on vaikuttamisesta yritysten toimintaan, vain joka viides suomalainen uskoo sosiaalisessa mediassa kommentointiin. Poikkeuksen tekevät kuitenkin nuoret naiset, sillä heistä 31 prosenttia uskoo kommentointiin somessa.

Valion digitaalisen markkinoinnin päällikkö Jussi-Pekka Erkkola kertoo, että Valiolla sosiaalisessa mediassa  tullut palaute käsitellään yhdessä muun asiakaspalautteen kanssa. Valiolla on hyödynnetty verkkoa myös kehitystyössä, sillä alkuvuodesta 2011 lanseerattua pehmeä maitorahkaa kehitettiin yhdessä suositun voimailufoorumi ja verkkoyhteistö Pakkotoisto.comin kanssa. ”Valio haluaa tarjota asiakkailleen parempia tuotteita ja parempaa palvelua olemalla aktiivinen sosiaalisissa medioissa”.

Lähde: RISC Monitor 2012

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *