Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Eurobarometri-tutkimukseen osallistuneiden maiden kansalaisista 20 prosenttia kertoo käyttävänsä sosiaalisia medioita päivittäin. Ehdottomasti ahkerimpia ovat islantilaiset, joista 54 prosenttia ”somettaa” päivittäin. Islantilaisten someinto ei rajoitu vain kansalaisten tasolle, sillä verkkosivusto Mashable uutisoi aiemmin Islannin valtionhallinnon hyödyntävän sosiaalista mediaa kansalaisten osallistumisen ja valtiollisen päätöksenteon läpinäkyvyyden edistämiseen .

Somettamisen kakkos- ja kolmossijoille kipuavat latvialaiset ja tanskalaiset, joista 38 prosenttia ja 37 prosenttia tarvitsevat päivittäisen annoksensa. Suomalaiset sijoittuvat keskiarvon yli 30 prosentin vastaavalla osuudella.

Kielteisimmin sosiaalisiin medioihin suhtautuvat maltalaiset ja espanjalaiset, joista 57 prosenttia ja 56 prosenttia ei koskaan käytä sosiaalisia medioita. Kaikista vastaajista niitä, jotka eivät koskaan käytä somea, on 44 prosenttia ja suomalaisistakin kolmasosa.

Lähde: Standard Eurobarometer 76 , Autumn 2011: MEDIA USE IN THE EUROPEAN UNION

1 kommentti

  1. uusi termi tuo somettaminen

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *