Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Innovaatiotoiminta on tärkeää, sillä onnistunut tutkimus ja tuotekehitys tarkoittavat parempia tulevaisuuden tuotteita ja palveluita. Lisäksi innovaatiot ovat keino kilpailla globaalissa taloudessa.

Innovaatiotoiminnan määrän maakohtaisia eroja, kaupallistamisen esteitä ja julkisen rahoituksen merkitystä selvittävä Eurobarometri (The role of public support in the commercialisation of innovations) on suomalaisittain mukavaa luettavaa. Tutkimustuloksien mukaan juuri suomalaiset yritykset ovat olleet kaikkein aktiivisimpia tutkimus- ja tuotekehitystoiminnan tekijöitä viime vuosina (40% yrityksistä on panostanut toimintoihin vuoden 2010 jälkeen).

Suomalaisten yritysten mukaan niin työntekijät (87% vastaajista), toiset yritykset (73% vastaajista), kouluttavat tahot (22% vastaajista) kuin julkinen valta (37% vastaajista) osallistuvat aktiivisesti ideoiden kehittämiseen ja innovointiin. Tutkimuksen mukaan Suomi onkin kolmen aktiivisimman EU-maan joukkossa kaikissa näissä kategorioissa.

Kuinka sinä tukisit suomalaista innovointia?

Lähteet: Flash Eurobarometer 394: The role of public support in the commercialisation of innovations

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *