Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Kiinnostus verkko-ostamiseen on korkealla ja verkosta ostaneiden suomalaisten määrä on kasvanut tasaisen voimakkaasti viimeisten parinkymmenen vuoden ajan. Verkkokauppaan päädytään esimerkiksi hinnan, valikoiman, helppouden ja kellonajasta riippumattomuuden vuoksi. Lisääntyneestä verkkokaupasta huolimatta suurin osa verkko-ostajista sanoo kuitenkin viihtyvänsä entiseen malliin myymälöissä. Näitä kahta ostokanavaa hyödynnetään vain yhä monipuolisemmin limittäin.

Verkkokaupan kehitys ei merkitse kivijalkakaupan lopun alkua. Suurin osa erittäin kokeneistakin verkko-ostajista nimittäin sanoo, että he ostavat edelleen yhtä paljon kaupoista tai myymälöistä kuin aiemmin. Verkkokaupan kehitys luo kuitenkin perinteiselle kaupalle monipuolisemman toimintakentän. Nykyajan kuluttaja liikkuu kevyesti internetin ja perinteisen myymälän välillä omien tarpeidensa mukaisesti. Noin puolella suomalaisista on tapana katsoa verkkokaupasta onko haluttu tuote varastossa, ennen kuin he menevät myymälään ostamaan sen. Suomalaiset hyödyntävätkin verkkokauppoja myös muuhun tarkoitukseen kuin pelkästään tuotteiden ostokanavana.

Mitä sinä olet ostanut viimeksi verkosta?

Lähteet: Tiedot perustuvat tuoreeseen Online Shopping 2014 -tutkimukseen, joka kertoo suomalaisten kokemuksia ja mielipiteitä verkkokaupasta. Tutkimusta varten haastateltiin noin 1000 yli 15-vuotiasta suomalaista toukokuussa 2014.

1 kommentti

  1. Uskoisin näin.

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *