Gallup Forum

Kirjaudu sisään

TNS Gallupin tekemän tutkimuksen mukaan useimmille kuluttajille ruokaostosten tekeminen on askare, ja useimmat kuluttajat osaavat nimetä tuotekategorioita, joiden ostaminen ei ole mukavaa. Eniten kuluttajat toivovat lisää nopeutta arkisten ostosten tekemiseen.

Keskiverto supermarketti tarjoaa noin 80 000 tuotteen valikoiman, ja valitseminen kaikkien tuotevaihtoehtojen joukosta on kuluttajalle haastavaa. 69% kuluttajista tapaakin ostaa saman tuotemerkin tuotteen kuin edellisellä ostoskerralla.

Ostostelijat voidaan karkeasti jakaa kahteen ryhmään; niihin, jotka ovat jo etukäteen päättäneet mitä ostavat, ja niihin, jotka päättävät vasta kaupassa. Suurin osa meistä kuluttajista kuuluu ensimmäiseen ryhmään, ja tämä näkyy muun muassa etukäteen luotuina ostoslistoina.

Arkisesti, nopeasti, etukäteen suunnitellusti ja hyväksi havaittuja tuotteita. Oletko sinäkin keskiverto kaupassakäyjä?

Lähteet: Barry Lemmon, 2014. Finding faster growth: Happy shoppers spend more

3 Comments

  1. olen keskiverto kaupssakävijä

  2. Menen yleensä intuitiolla, myös kauppaan

  3. Intuitiivinen kaupassakävijä; kun siihen on tarvetta.Vaatteita ostan suunnitelmallisesti.Jälleen on piakkoin hankittava myös uusi kitara. Terveisin Pekka Ilmari M

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *