Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Merkittävä joukko älypuhelin- tai tablet-laitteiden käyttäjistä on tarkistanut älypuhelimella tai tablet-laitteella liikkeiden aukioloajan tai sijainnin – joko liikkuessa tai kotona ollessaan. Myymäläympäristössä selvästi suosituin toiminto on tuotteiden kuvaaminen, joka on erityisen suosittua kalusteita ja sisustustuotteita ostettaessa. Myymälöissä käsi kännykkätaskulla kulkevat etenkin alle 35-vuotiaat.

Myös paikannukseen perustuva myymäläviestintä sallitaan kasvavassa määrin. Monessa käyttötavarakaupan ketjussa noin kolmasosa kanta-asiakkaista antaisi yritykselle luvan myymälässä ollessaan lähettää kännykkään tietoa ajankohtaisista tarjouksista ja kanta-asiakaseduista.

Suomalaisten aktiivisin sovelluskäyttö kohdistuu tällä hetkellä sosiaaliseen mediaan ja uutismedioihin. Ladatuimpia ja käytetyimpiä sovelluksia ovat Facebook, YouTube, Google ja WhatsApp. Kotimaisista toimijoista kärjessä ovat Ilta-Sanomien, Yle Areenan ja Iltalehden appsit. Kaupan alan mobiilisovellusten käyttö on vasta ottamassa ensimmäisiä askeliaan. Monella suurella kauppakeskuksella on esimerkiksi tarjolla mobiilisovellus asiakkailleen, mutta keskimäärin vain yksi neljästä kyseisissä kauppakeskuksissa asioivasta kuluttajasta tietää sovelluksen olemassaolosta.

Käytätkö sinä suosituimpia sovelluksia? Käytätkö älylaitettasi kaupassa?

Lähteet: MobileForumin Mobiilipulssi-trenditutkimus (TNS Gallup)

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *