Gallup Forum

Kirjaudu sisään

TNS Gallupin selvitti kuluttajien mielipiteitä yritysten maineesta ja vastuullisuudesta.
Hyvää mainetta rakentavat vahvuudet liittyvät tyypillisesti korkeatasoisiin tuotteisiin ja palveluihin, osaavaan henkilöstöön, asiakaslähtöisyyteen ja kaikin puoliseen luotettavaan toimintaan. Heikoimmin menestyneillä yrityksillä nämä ja monet muut ominaisuudet eivät ole vahvuuksien vaan kehitettävien asioiden listalla.

Vastuullisuuskuva taas on osa yritysten mainetta. Se miten sosiaalisen, taloudellisen tai ympäristövastuun elementit näyttäytyvät kuluttajien silmissä ja miten ne vaikuttavat yritysten maineeseen, vaihtelee hyvin paljon sen mukaan, millaisia asioita yrityksen toiminnasta tiedetään joko uutisoinnin perusteella tai omasta kokemuksesta.

Top 10 yritystä maineen osalta:

  1. Rovio
  2. Paulig, Fazer-konserni
  3. Alko
  4. Veikkaus
  5. Snellman, Google
  6. Valio, RAY (Raha-automaattiyhdistys)
  7. OP-Pohjola-ryhmä
  8. Hartwall
  9. Helsingin Energia
  10. S-ryhmä, S-Pankki

 

Vastuullisuuskuvaltaan vahvimmat (toimialaryhmiensä parhaat)

  • Elintarvike: Paulig
  • Finanssi: OP-Pohjola-ryhmä
  • Kauppa: Alko
  • Palvelu: Raha-automaattiyhdistys
  • Energia: Helsingin Energia
  • ICT: Rovio

 

Mikä yritys on sinun mielestäsi maineikkain?

Lähteet: TNS Gallupin tutkimus yritysten maineesta ja vastuullisuudesta kattaa 57 Suomessa toimivaa yritystä (toimialat: elintarvike, finanssi, kauppa, palvelu, asuminen, energia, ICT, teleoperaattorit). Tutkimukseen vastasi yli 9000 suomalaista, ja yritysarviointeja annettiin yhteensä 24 000.

1 kommentti

  1. 1.op-pohjola vakaa nousujohteinen
    2. aseteollisuusyritykset
    3.blackwater

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *