Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Suomalaisten ujous netissä on väistymässä, kun yhä useampi suomalainen haluaa nostaa netissä esille omasta mielestään tärkeitä asioita. Samalla he tavoittelevat mainetta kiinnostavien asioiden tietolähteenä. Massasta voidaan erottautua rakentamalla itselle somessa rooli relevantin tiedon suodattajana ja kiinnostavien sisältöjen suosittelijana.

Asema tiedon valtiaana netissä on yhä halutumpi ja myös yhä vaikutusvaltaisempi: Jo viidennes suomalaisista saa merkittävän osan itselle tärkeistä sisällöistä tutuilta tai muilta yksityishenkilöiltä esimerkiksi blogien tai YouTuben kautta. Perinteisempi somen käyttö on laskusuunnassa, eli somen käyttö on menossa harkitumpaan tai tarkoituksellisempaan suuntaan.

Kasvanut ja muuntunut some-ilmiö on luonnollisesti myös synnyttänyt vastailmiönsä. Lähes kolmasosaa suomalaisia vaivaa somestressi, eli he ovat aiempaa ahdistuneempia ”pakosta” olla aktiivinen somessa. Erityisesti nuorissa on syntynyt pieni vastaliike jatkuvalle infotulvalle.

Oletko sinä sosiaalisen median tiedonlähde vai somestressaaja? 

Lähteet: TNS Monitor

 

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *