Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Verkko-ostaminen on edelleen yleistynyt suomalaisten keskuudessa, ja yhä useampi ostaa netistä jotain joka viikko. Samalla verkkokauppojen käyttö on arkipäiväistynyt, mikä näkyy esimerkiksi verkko-ostamista kohtaan tunnetun kiinnostuksen laskuna.

TNS Gallupin Online Shopping -tutkimuksen mukaan verkkokauppojen käyttäjistä valtaosa kokee verkko-ostamisen ennen kaikkea helpottavan omaa arkea. Erityisen hyödyllisinä oman arjen kannalta verkkokauppoja pitävät optimoijien ja tottuneiden teho-ostajien kohderyhmät. Tutkimuksen perusteella suomalaiset voidaan jakaa viiteen verkko-ostajaryhmään, joista optimoijat ja teho-ostajat edustavat kaikkein aktiivisimpia verkkokauppojen käyttäjiä.

Suomalaisten verkkokauppasuosikeissa korostuvat ulkomaiset toimijat – suosikkilistan ykkössijaa lukuun ottamatta kärki on kansainvälisten toimijoiden hallussa. Hintaherkkyyden, ja toisaalta samalla kuluttajien vaatimustason kasvaessa suomalaista verkkokauppaa ei päästetä helpolla.

Suomalaisten suosikkiverkkokaupat 2015

1. Verkkokauppa.com
2. CDON.com
3. H&M
4. eBay
5. Zalando

Mikä on sinun suosikkiverkkokauppasi?

Teksti: Hanna Vestola, TNS Gallup

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *