Gallup Forum

Kirjaudu sisään

TNS:n johtaja Richard Ingleton tietää tutkimusten perusteella sanoa, että digitaalisuus vaikuttaa nuorten kuluttajien ostokäyttäytymiseen jo enemmän kuin talous. Kysyttäessä Ingletonin näkemystä siitä, millainen suomalainen kuluttaja on kymmenen vuoden päästä, tunnustaa vasta kaksi kertaa Suomessa vieraillut Ingleton, ettei vielä ihan täysin tunne suomalaisia kuluttajia. ”Vaikutelmani on, että suomalainen on stoalainen: sellainen, joka tyynesti sietää kipua ja kykenee kohtaamaan vaikeudet”, kommentoi Ingleton Helsingin Sanomien haastattelussa käsitystään suomalaisista.

TNS Monitor-tutkimusten perusteella ainakin suomalaiset sohvaperunat ovat trendin aallonharjalla ollessaan digitaalisesti aktiivisia. Digitaalisuus muuttaa etenkin nuoria kuluttajia vauhdilla, sillä jo aamiaisenkin ostokokemus on nuorille totutusta poikkeava: siinä missä nuoret selvittävät blogeista, sosiaalisesta mediasta ja netistä, millainen aamiainen olisi terveellinen ja mistä tarvikkeet saisi edullisimmin, vanhempi sukupolvi hankkii tietoa vasta paikan päällä kaupassa ollessaan.

Miten digitaalisuus muuttaa kuluttajia? Lue koko juttu Helsingin Sanomien sivuilta! >>

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *