Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Suomessa puolet välttelee brändejä netissä – maailmalla neljäsosa

Vaikka sosiaalinen media jatkaa alati kiihtyvää kasvuaan, osa kuluttajista välttelee brändejä netissä, osoittaa Kantar TNS:n tuore tutkimus. Maailmanlaajuisesti 26 prosenttia kuluttajista yrittää tietoisesti välttää yritysten ja brändien mainontaa tai postauksia sosiaalisessa mediassa. Brändien vieroksunta yleisintä Pohjoismaissa Sosiaalisen median käytöstä löytyy mielenkiintoisia maantieteellisiä eroja. Suomessa 49 prosenttia kuluttajista sanoo välttelevänsä aktiivisesti brändisisältöjä netissä ja Ruotsissa ja …

Lue Lisää

Kahdeksan tuntia töissä, kahdeksan tuntia unessa – ja kahdeksan tuntia medioiden parissa?

Eihän se tietenkään ihan näin mene – tänä multitaskaamisen aikakautena teemme eri asioita limittäin ja lomittain, pitkittäin ja pätkittäin. Radio on taustalla lapsia harrastuksiin kuskatessa, Tähdet, tähdet -ohjelmaa ei vain katsota, siitä twiitataan kotisohvalta herkeämättä ja aamu-tv:stäkin ehditään vilkuilla päivän sää aamukahvia tankatessa. Päivän mittaan töiden lomassa on tarkastettava tuoreimmat uutiset verkosta. Tavalla tai toisella …

Lue Lisää

Asunnot löydetään netistä – mobiilissa parannettavaa

Syksyn alku on tunnetusti vilkasta aikaa vuokra-asuntojen markkinoilla, kun suuri joukko uusia opiskelijoita etsii uutta kotia. Tänä päivänä selvä enemmistö kuluttajista etsii tietoa myytävistä ja vuokrattavista asunnoista netistä ja myös asuntosivujen mobiilikäyttö yleistyy vauhdilla. Asuntosivujen mobiilikäyttö yleistyy päivä päivältä ja surffailu tapahtuu useimmiten selaimella, ei sovelluksen kautta. Vain 14 prosenttia älypuhelimella netin asuntopalveluissa vierailleista on hyvin tyytyväisiä …

Lue Lisää

Skodan ja Citroënin arvostus kasvussa

Automerkkien arvostusta tutkittaessa Mercedes-Benz kaappasi selkeän ykköspaikan ja muut kestosuosikit Volvo, BMW, Audi ja Toyota viihtyivät myös kärkikahinoissa. Skodasta on tullut nyt varteenotettava kärkiryhmän haastaja mahtavalla 11 pisteen nousulla verrattuna vuoden takaiseen tilanteeseen. Japanilaiset Honda, Nissan ja Mazda liikkuvat tilaston keskipaikkeilla Fordin ja Volkswagenin kanssa. Nissan nousi selvästi kahdeksalla pisteellä Volkswagen pudotessa kuusi pistettä. Hankalan vuoden jälkeen Volkswagenin …

Lue Lisää