Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Brändit joutuvat kamppailemaan asiakkaiden suosiosta tänä päivänä aivan uudella tavalla. On kuluttajan aikakausi – tuotteissa ja palveluissa on valinnanvaraa, on uusia kanavia, joista hyödykkeensä hankkia ja ajallisestikin palvelua halutaan 24/7/365.

Globaalin tutkimuksen mukaan päättäjistä 91 % uskoo asiakaskeskeisyyden olevan avainasemassa – ja samaan aikaan vain 19 % kuluttajista arvioi brändien olevan aidosti asiakaskeskeisiä.

Menestyvä brändi tietää mitä se edustaa. Kuluttajat huomaavat brändin olemassaolon tarkoituksen sekä erottuvuuden muihin brändeihin nähden. Brändin tulee olla johdonmukainen ja luvata vain se, minkä voi toimittaa – lupauksen ja asiakaskokemuksen on oltava linjassa. Pettymyksiä ei saa tuottaa ja mahdolliset ongelmat on selvitettävä sujuvasti.

Brändin on oltava saatavilla silloin, kun kuluttaja sitä tarvitsee.

Hyvä palvelu on avainasemassa. Henkilökohtaisesta kontaktista jäävä positiivinen tunne ja sen muisto ovat ainutlaatuinen mahdollisuus sitouttaa asiakkaita. Verkossa brändin tulee antaa hienoja kokemuksia – kukaan ei halua seikkailla hankalilla, huonosti toimivilla alustoilla.

Mikä saa sinut valitsemaan tietyn brändin? Entä mikä taas hylkäämään jonkun?

1 Comment

  1. Henna Rinta-Kyttä · 02.05.2018 at 09:34 · Vastaa

    Laatu ratkaisee paljon ja hinta.

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *