Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Toukokuun 25. päivä voimaantuleva EU:n tietosuoja-asetus on positiivinen asia markkina- ja mielipidetutkimustoimialalle. Se lisää toimialan luotettavuutta ja läpinäkyvyyttä niin kuluttajien kuin tutkimusten tilaajien silmissä. Kuluttaja saa entistä luotettavamman ja läpinäkyvämmän kuvan markkinatutkimuksesta ja henkilötietojensa käsittelystä.

Tietosuojaan liittyviä ohjeita on jo aiemmin kirjattu tutkimusalan kansainvälisen järjestön ESOMARin sääntöihin sekä markkinatutkimustoimialan ISO 20252 -standardiin, joita kumpaakin olemme jo pitkään noudattaneet.

Tutkimuksissa vastaajien anonymiteetti on ollut vuosikymmenet lähtökohtana toiminnallemme. Anonymiteetin huomioiminen analysoitavissa aineistoissa rajaa tietojen yhdistämistä henkilötasolla erilaisten datojen ekosysteemeissä, big datoissa ja asiakaskannoissa. Monet asiat on jatkossa tehtävä mallinnusten ja analyysien kautta.

Uusi tietosuoja-asetus ei aiheuta periaatteessa isoja muutoksia Kantar TNS:lle. Käytännön toimintoihin asetuksella on sen sijaan suuria vaikutuksia. Sen vaatimukset ovat kaiken kaikkiaan varsin laajat ja vaativat – niiden noudattaminen edellyttää kokonaisvaltaista ja hallittua toimintaa.

Olemme läpikäyneet kaikki prosessimme ja järjestelmämme sekä tehneet riskianalyysit. Koulutamme henkilökuntaamme ja ylläpidämme heidän tietämystään tietosuojasta ja tietoturvasta.

 

 

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *