Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Yritysten on toimittava aktiivisesti rakentaakseen ja ylläpitääkseen luottamusta. Kuluttaja ostaa mieluummin tuotteen tai palvelun, johon hän luottaa. Mutta luottamusta ei rakenneta yhdessä yössä, se kasvaa monista positiivisista hetkistä, pienistäkin.

Oikein hyödynnettynä luottamus voi olla brändille erottautumistekijä toimialalla. Suomalaisista 79 % kokee tutun tuotemerkin tekevän ostamisen turvalliseksi. Mutta sokeasta luottamuksesta ei ole kyse – 61 % ajattelee, että brändejä täytyy pitää silmällä, 64 % toivoo enemmän tietoa tuotteiden valmistusolosuhteista ja 37 % luottaa vain toisilta kuluttajilta saamaansa informaatioon, ei valmistajan tai myyjän viesteihin.

Teknologioiden kehittyessä markkinoijaa kiinnostaa erityisesti kohderyhmän tunnistaminen sekä viestin personointi ja kohdentaminen. Toisaalta kohdistaminen, joka räväyttää näkyville oman nettikäyttäytymisen, alkaa tuntua kuluttajasta epämukavalta. Kuluttajista 77 % ärsyttää, kun nettimainos tuntuu seuraavan kuluttajan liikkeitä. Jopa 60 % suomalaisista on huolissaan siitä henkilötietojen määrästä, mitä yrityksillä heistä on, kun globaalisti luku on 40 %.

Mikä saa sinut luottamaan brändeihin? Entä mihin brändeihin luotat?

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *