Gallup Forum

Kirjaudu sisään

EU:n tietosuoja-asetus edellyttää läpinäkyvää tutkimustoimintaa – ja vahvistaa kuluttajan asemaa

Toukokuun 25. päivä voimaantuleva EU:n tietosuoja-asetus on positiivinen asia markkina- ja mielipidetutkimustoimialalle. Se lisää toimialan luotettavuutta ja läpinäkyvyyttä niin kuluttajien kuin tutkimusten tilaajien silmissä. Kuluttaja saa entistä luotettavamman ja läpinäkyvämmän kuvan markkinatutkimuksesta ja henkilötietojensa käsittelystä. Tietosuojaan liittyviä ohjeita on jo aiemmin kirjattu tutkimusalan kansainvälisen järjestön ESOMARin sääntöihin sekä markkinatutkimustoimialan ISO 20252 -standardiin, joita kumpaakin olemme …

Lue Lisää

Brändit kilpailevat kuluttajien suosiosta

Brändit joutuvat kamppailemaan asiakkaiden suosiosta tänä päivänä aivan uudella tavalla. On kuluttajan aikakausi – tuotteissa ja palveluissa on valinnanvaraa, on uusia kanavia, joista hyödykkeensä hankkia ja ajallisestikin palvelua halutaan 24/7/365. Globaalin tutkimuksen mukaan päättäjistä 91 % uskoo asiakaskeskeisyyden olevan avainasemassa – ja samaan aikaan vain 19 % kuluttajista arvioi brändien olevan aidosti asiakaskeskeisiä. Menestyvä brändi …

Lue Lisää