Gallup Forum

Kirjaudu sisään

Joulutervehdys

On ilmassa kanelin, neilikan tuoksua, lahjojen hakua, kaupassa juoksua. Kätköt jo herkkuja pullollaan, kohta paketit säkkiin sullotaan. Pian ehtii aatto – loppuu kiireet ja touhu, saapuu ihana, rauhaisa, lämpöinen joulu.

Suomalaiset viettävät päivittäin medioiden parissa 7 tuntia ja 57 minuuttia

Suomalaisen mediapäivä on lähes kahdeksan tuntia. Mediapäivän minuutteja lisää eri medioiden samanaikainen käyttö. Lisäksi etenkin radiota, mutta myös televisiota käytetään taustalla täydentämässä äänimaailmaa vaikkapa autossa tai kotiaskareita tahdittamassa. Ajankäytöllisesti katsottuna suurin mediaryhmä on televisio, jonka sisältöjen parissa kuluu noin kolmannes mediapäivästä. Television katselu on suosittua iästä riippumatta. Myös 15-24-vuotiaat, joiden usein ajatellaan eroavan mediakäytössään muista, …

Lue Lisää

Luottamus brändiin valokeilassa

Yritysten on toimittava aktiivisesti rakentaakseen ja ylläpitääkseen luottamusta. Kuluttaja ostaa mieluummin tuotteen tai palvelun, johon hän luottaa. Mutta luottamusta ei rakenneta yhdessä yössä, se kasvaa monista positiivisista hetkistä, pienistäkin. Oikein hyödynnettynä luottamus voi olla brändille erottautumistekijä toimialalla. Suomalaisista 79 % kokee tutun tuotemerkin tekevän ostamisen turvalliseksi. Mutta sokeasta luottamuksesta ei ole kyse – 61 % …

Lue Lisää

Mercedes-Benz kaappasi jälleen ykköstilan, Škoda haastaa tosissaan kärkeä

Saksalaiset premium-merkit ja Volvo ovat perinteisesti valloittaneet tutkimuksen kärkisijat. Pari vuotta sitten Toyota murtautui kärkijoukkoon, ja nyt Škoda on rynnistämässä mukaan toden teolla. Škodan hurja nousu ei varmasti tullut kenellekään autoalaa seuraavalle yllätyksenä, onhan mallisto kuulunut suomalaisten suosikkeihin jo vuosia. Škodan ohella Seatin ja Volkswagenin maine on merkittävästi parantunut vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. Volkswagenin osalta …

Lue Lisää